You are here

Onze Calliope® campagne groeit!

Nieuws
22.10.2018
calliope

Onze grootste retailcampagne ooit, voor de prachtige Calliope®, was een enorm succes. Daar zijn we zo blij mee dat we deze campagne in 2019 nog grootschaliger gaan voortzetten.

Tijdens de campagne, die dit voorjaar van start ging, hebben we geweldig positieve feedback ontvangen van zowel consumenten als onze partners. Bij de Britse RHS Malvern Show, een van de evenementen waar we Calliope® presenteerden, noemden veel van de ongeveer 3.000 bezoekers die naar onze stand kwamen ze “mega geraniums” in gesprekken over hun bloeikracht, levendigheid en kleur.

Ebla Elmi Guessod, marketingmanager Industrial/Retail bij Syngenta Flowers®, vertelt: “We kijken uit naar 2019 en hebben er zin in om voort te bouwen op het succes van de Calliope®-introductie dit jaar. We blijven samenwerken met onze strategische partners en gaan door met het betrekken van consumenten via een mix van gerichte online- en offline-initiatieven."

De grootschalige campagne voor Calliope® begon in april met het creëren van onmisbare vraag bij de overgang van het voorjaar naar de zomer.

In Duitsland, Groot-Brittannië en Frankrijk hebben we een heel scala aan activiteiten georganiseerd. Er waren pop-ups in de grote tuincentra in al deze landen, en ook in Zwitserland.

We hebben maatschappelijke betrokkenheid getoond door het Britse tuinprogramma ‘Cultivation Street’ te sponsoren. Onderdeel daarvan was een wedstrijd specifiek met Calliope®, ‘Colour Your Life’. Ook op de sociale media zijn we heel actief geweest (@CalliopeFlowers op Facebook en Instagram), en dan hebben we het nog niet eens over de Calliope®-website.

Sindsdien is deze opvallend mooie pelargonium te zien geweest in bekende huis- en tuinprogramma's op tv, zoals het Britse ‘Grand Designs’, en we zijn duidelijk aanwezig geweest op enkele van de meest gerenommeerde internationale bloemenshows van Groot-Brittannië: RHS Malvern en The RHS Chelsea Flower Show.

De Calliope® was te zien in ‘Love Your Garden’ op ITV, een Brits tv-programma waarin tuinen volledig opnieuw worden ingericht, en kwam ook in Nederland aan bod in het populaire tv-programma ‘Robs Grote Tuinverbouwing’.

Als onderdeel van onze marketingcampagne stond de Calliope® tevens in de schijnwerpers in advertenties van tuinmagazines. ‘Mein Paradies’ in Duitsland, ‘Rustica’ in Frankrijk en ‘Garden Answers’ in Groot-Brittannië, om er maar een paar te noemen.

Dit was een van onze grootste campagnes allertijden. We hebben er alles aan gedaan om te zorgen dat telers en retailers meer verkopen tegen een hogere prijs en impulsieve kopers aantrekken die op zoek zijn naar een eenvoudige manier om hun leven meer kleur te geven . Volgend jaar zetten we deze lijn voort.

De vele bloemen, de levendige en intense kleuren, de eenvoudige verzorging en de houdbaarheid van Calliope® zijn uniek. Kortom, puur genieten van april tot de eerste nachtvorst.

We kijken ernaar uit om samen met u Calliope® tot een nog groter succes te maken.

calliopecalliopecalliope