You are here

Mark Schermer nieuwe Head of Flowers Europa bij Syngenta Flowers

Nieuws
24.05.2019
Mark Schermer

Binnen Syngenta Flowers is de laatste jaren intensief gewerkt aan groei en innovatie. Het bedrijf is in beweging en gaat voor een bloeiende toekomst. Om de positieve lijn voort te zetten kondigt Syngenta Flowers Europa per direct veranderingen binnen de organisatie aan: Mark Schermer is benoemd tot Head of Flowers Europa en Olivier Clisson heeft nu de positie van Head of Sales Europa.

Mark Schermer vervangt Michael Kester als Head of Flowers Europa, die deze positie sinds maart 2018 op een ad interim basis bekleedde. Michael zal zich richten op zijn rol als Global Head of Flowers.

“Michael heeft een duidelijke strategie ontwikkeld, een scherpe focus op wat de teler nodig heeft en hij heeft oog voor innovatie”, vertelt Mark Schermer. “Er is nu een positieve vibe binnen het team en daarom wil ik de weg, die Michael is ingeslagen, vervolgen.”

Groei voor de organisatie
“We gaan ons richten op het faciliteren van de groei voor de organisatie. We moeten zorgen dat de organisatie de groei kan bijhouden”, aldus Mark. “Verder willen we de besluitvorming dichterbij de klant brengen. Er komt meer ruimte voor de salesteams om in te spelen op vragen uit de markt.”

Naast zijn nieuwe verantwoordelijkheden, blijft Mark verantwoordelijk voor zijn taken als Head of Marketing Europe. Voor Michael Kester gaat de focus nu geheel naar zijn rol als Global Head of Flowers, waarin hij zich richt op groei in de diverse regio’s wereldwijd. Zijn tijd en energie zal hij met name inzetten voor het versterken van innovatie binnen de organisatie, vooral op het gebied van supply chain.

Focus op landen afzonderlijk
Een andere verschuiving in het management van Syngenta Flowers Europa is de positie van Olivier Clisson, nieuw benoemd als Head of Sales Europa. Net als Mark gaat hij voor een snellere besluitvorming door de salesteams meer vrijheid te geven. Olivier: "Wat ik absoluut wil aanscherpen, is de focus op de verschillende landen. Elk land heeft zijn eigen geschiedenis, uitdagingen en kansen, daarom moeten we de landen als afzonderlijk bekijken."

En dat betekent ook een verandering in de manier van werken voor het salesteam. "We versterken de lokale teams meer, wat uiteindelijk betekent dat we echt klantgericht kunnen zijn."

Bloeiende en boeiende toekomst
Zowel Mark als Olivier zien een kleurrijke toekomst voor Syngenta Flowers door de ingezette weg van Michael Kester verder te bewandelen. Olivier: “Als ik vooruit kijk, dan is de toekomst nog nooit zo kleurrijk geweest, we zijn nu een sneller bedrijf dat groeit in vele opzichten.” Mark sluit zich daarbij aan: “We hebben een mooi portfolio en zijn sterk in een groot aantal producten. Wij gaan een bloeiende en boeiende toekomst tegemoet.”

 

Olivier Clisson